PESTA BUKU BANGI

Salam’alaik kpd pembaca2 setia blog nie.

 

Semalam hari sabtu, hari yang sangat bahagia bagi saya. Actualy sy cadang nak study HR untuk mid term 25 Feb ni. Namun begitu, hari jumaat malam tu. Saya dapat sms dari kak haz..yang minta bantuan untuk jadi urusetia untuk PAMERAN BUKU BANGI, di PKNS dari 19 Feb hingga 1 Mac ini. Tanpa berfikir panjang saya terus menerima pelawaan tersebut. Jam 10.15 pagi saya bergerak ke rumah kak haz dari Kolej Kediaman saya. Tiba di umah kak haz jam 10.30, Alhamdulillah langkah kanan. Sarapan kat umah kak haz dulu. Padahal dah sarapan dah kat bilik. He3. Jam 10.45 kami bertolak ke PKNS dengan menaiki kereta kak haz. Labih kurang 11 pagi kami pon tiba di sana.

Sesampai di sana buat la ape yg patut. Kemas meja urusetia, susun2, n lain2. Kami berdua jaga kaunter urusetia. Memang seronok…sebab sekitar saya adalah buku. Walaupun masa tux round lagi tengok2 buku..tp, aura tu sangat terasa. Setakat nie, jika ada pesta buku di mana2 InsyaAllah saya xkan lepaskan peluang. Kadanag2 habis gak la dalam RM100- RM200. Pegi pulak bukan sekali..he3

Keje dok kat kaunter tu ialah beri maklumat dan menguruskan beberapa pertandingan serta cabutan bertuah kepada pengunjung yang hadir. Memang prlu banyak cakap n promosi. Mungkin ramai xsedar…saya sebenarnya ada bakat dalam  bab promote2 nie. Actually, saya sendiri xperasan kelebiha nie. Dulu masa kat matrik kami ade wat carnival usahawan n terbuka kepada mana2 pelajar nak meniaga. So, tutorial kami nie amek la peluang nak meniaga. Kami meniaga ayam goreng, kentang, bebola, nugget dan rojak buah dan float. Bende tu saya yang manage coz sy bawak cdgn tu pd kwn2 setutorial. Pada mulanya memang susah nak yakinkan orang. Saya pon rancang..mcm mane nak dptkan modal. Akhirnya, decide sorg bagi RM10, ahli tutorial ade 20 orang. So, permulaan dengan RM200. So, 3 hari meniaga..penat xpayah cakap lah. Pada mulanya, hari pertama meniaga semua mcam segan2. Tapi, tengok gerai2 lain promosi hebat so, kami pon wat promotion habis.hu3.name pon dak akaun. Masa tu lah kwn2 bagitau..dorg suke tengok cara saya tarik pelanggan. Bukan nak perasan..tp, tu lah yg kwn2 ckp. Seperti yg saya cakap saya xsedar pon bende tu. Selepas dari sy kuar matrik sya masuk UKM n bende tu juga la  yg sy buat. Saya akan promosi ape shj yang sy rasa baik dan beri manfaat sehingga dapat yakinkan orang.

Mengenai pesta buku, sahabat2 yang lain belum menjenguk lagi ke situ. So, semalam sya pon promote habisla kat dorg. Actually, saya xder la hadam sungguh pasal pesta buku. Tp, sy bercakap melalui penglihatan dan pengalaman saya masa kat pesta buku semalam. Saya, ada cadngkan beberapa buku pd shabat2 saya.

Semalam sahaja saya beli 2 buah buku, 1 majalah  2 buku tersebut  untuk hadiah pada 2 sahabat seperjuangan saya…

– buku yang pertama tajuknya ‘ CINTA rumah Hassan Al- Bana’ harga RM13 tapi dapat diskaun RM12.

– buku yang kedua tajuknya ‘ Tundukkan HATI’ oleh Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. Harga RM15 dapat diskaun RM13.50.

– Majalah baru di pasaran ialah ‘SOLUSI’ keluaran 4 yang membincangkan pasal ‘ HATI’ penerbit ialah telaga biru. Harga RM10 dapat diskaun RM8.50

BUKU IMPIAN SAYA:

1) HADIAH UNTUK MUSLIMAH oleh Ustazah Siti Nor Bahyah dengan harga RM30 xsilap saya. InsyaAllah saya akan beli pada hari ni.

2) FIQH WANITA MODEN penerbit Al- Azhar Media harga RM12.50 dapat diskaun RM8.

3) TUNDUKKAN HATI oleh Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat harga RM 15 dapat diskaun RM13.

 

BUKU WAJIB SETIAP SEORANG:

1) HADIS 40

2 Comments

Filed under 'diaRi seOrang KhalifaH AllAh'

2 responses to “PESTA BUKU BANGI

  1. farhanaabubakar

    SALAM..
    BESTNYE…
    TADI MEMNG TAK DAPAT NAK IKOT AKK..
    KALO ADA REZEKI..TERINGIN GAK NK PERGI…

  2. Salam Cik, buku Cinta Di Rumah Hassan Al-Banna tu Kedai Buku Syabab ke jual?

Leave a Reply

