Susah nya hati…

PAgi nie..rase sesak nafas pulak. Ntahla..actually ade lagi 2 paper 19 n 20hb..paper MA n TAX. Belum wat well preparatin lagi sebenarnya. Rase sesak nafas sebab nye…terbeban dengan perkara2 yang xberkaitan dengan Exam. Sekarang tengah berperang dengan perasaan sendiri…rase susah n berat sangat. .Sentiasa ingat Allah je, mungkin tarbiyah bagi hambanya yang banyak dosa nie..rase sebak juga. mane  taknye..bayang kanlah yer 4hari be4 exam:

sabtu 15 Nov- study tax

                    – sediakan tentatif program utk program kat KMPK 21- 23 hb

                    – 2 petang- meeting MT PMF utk preparation perjumpaan dengan dekan

                   – nak siapkan report pmf

apa yang rase sebak, tak puas hat, pedih hati, geram, marah, dan terakhir…………..terpaksa redha dengan semua nie…

GERAM-Untuk program kat matrik tu, pn Rohaida nak gune orang(senior) utk wat program dengan junior. yang tu xder masalah dengan nak p pgram tu.. so, dah contact sorang muslimin leader ms matrik dulu untuk tolong cr wkil setiap U dalam 4 orang. bile tanye balik xrespon. Kalo xder tu cakap je la xder…ni yg geram wat keje dengan muslimin, sbb sume dia amek mudah. Dah tu junior batch len plak mengharap kamila sbb paling senior utk jaga program tuh. Pagi nie kene hantar tentatfi. tp  xbuat lagi…

wat tentatif + study + p PTSL+ meeting+ g photostat nota orang nak + makan + siapkan report PMF

TAK PUAS HATI – tak faham la kenapa DEKAN nak jumpa pimpinan PMFEP dengan tiba2. sedangan dia tahu kami tengah exam..nape la sume orang xder HATI PERUT + xkan tak tau kami nak exam. metg dengan dekan tu 18hb 2.30 petang. soknye exam…Ya, Allah…bantu lah aku..aku sangat buntu..sampai sesak nafas ku untuk menghadapi ujian ini. kenapa DEKAN ku…???????????????

SEDEH- tugas utk knowing asean….orang xfaham nape aku xp meeting…dah cakap pon ade yang xnak memahami. tp, xpe……tak perlu harapkan semua tu pada manusia!!!

so, conclusion……..

AKU PERLU MENJADI ORANG YANG PALING KERAS HATI

AKU PERLU TERIMA SEMUA NIE

AKU PERLU BUAT SEMUA NIE

AKU PERLU TABAH MENGHADAPINYA

AKU PERLU MUHASABAH DIRI

AKU PERLU IKHLAS

AKU HANYA PERLU MENGHARAPKAN PERTOLONGAN DARI ALLAH SAHAJA!!!

BUKAN PADA ORANG LAIN…SEBAB..

SEMUA NIE BALASAN DARI DOSA- DOSA KU…

‘SEMOGA ALLAH MENGAMUNI DOSA HAMBANYA YANG TERLALU BANYAK’

1 Comment

Filed under 'diaRi seOrang KhalifaH AllAh'

One response to “Susah nya hati…

  1. farhana

    sabar ya kak..
    ni la habuan yg kita kena terima bila da aktif persatuan…
    moga Allah mudahkan urusan kita..
    apa yang kta bagi dengan hati yg ikhlas insyaAllah akan dapat balasan yang baik daripada Allah kelak..

    ~adikmu yg cumel =) ~

Leave a Reply

