kEmaLanGan…saTu peRinGatan dari ALLAH

SeMalam 24 RamadHAn 1429 HijRah Jam 5.45 peTang..saYa dikejuTkan denGAn beriTA kemAlanGan. Innalillah…saHabat saYa diTimPa keMalangAn jaLan Raya keTika henDak ke BAzaR raMadhaN. AlhamduLillah, sahABat saya tu tidak MenGalami kecedeRaan seRius. Cuma luKa2 n bengKak2 sikit tu BiaSala. KetikA saHabat saya tu ceRita detik2 keMAlanGan memang amat meNgeriKAn..daN kalau diikutKAn saHabat saya Boleh menGAlami kecederaan serius. Tapi, kuasa ALLAH..saHabat saYa seLAmat..apa YAng Ingin saYa sampAikan ialAH seTiap musiBah yang ALLAH tuRunkan tu pasTi ada HikMahnYA. Mungkin sebeLum ini kita agaK leKa dan TerLAlai denGan keSelamaTan kita ketIka memandU n Kali ini ALLAH uji aGar kiTa berIngat paDa masa akan Datang. Dan saya rasa mesTi saHabat saya tu¬†juga akaN berinGAt. KeAdaan MereKA skaRang rasaNya memang trauma gak la. n deMam terkeJut. seBagai seoRAng saHAbat banYak2 kan lah doakan utk saHAbatNya. lagi saTu, daLAm keadaan macam nie kita xboleh pentingKan diri sendiRi…berKorbanlah untuk saHAbat. mungKin kali ini waktu susah dia..mana tau akan datang waktu sUsah kita..Wallahua’lam…

1 Comment

Filed under 'diaRi seOrang KhalifaH AllAh'

One response to “kEmaLanGan…saTu peRinGatan dari ALLAH

  1. mangsa xcident

    ooi…asal smpi kua ‘paper’ ni..xyah kecoh2, i ok je…cuma tokojut lg je ni.skt abeh badan2.td jmp dr, dr cam xnak layan jek,dia xtau ke org skt btol ni.sob2.anyway thanx pada blogger ni yg bnyak membantu..=)

Leave a Reply

